הרכיבה על סוסים והטיפול בהם מחזקים את הביטחון העצמי, התקשורת החברתית, הקוגניטיביות, העצמאות והחוזק הנפשי. כמו כן מחזקת את השרירים, משפרת את שיווי המשקל, הקואורדינציה ועוד. חוויית הרכיבה על סוסים היא חוויה אישית, קבוצתית וספורטיבית. ברכיבה על סוסים לומד הרוכב לשלוט על בעל החיים האצילי ולהוליך אותו במקצבים ובכיוונים שונים ומעל מכשולים בעת הקפיצות. רכיבה על סוסים היא זמן איכות מהנה ומועיל מאד.

 

חוות איפונה היא מסגרת מקצועית, תומכת ומעשירה לרוכבים. בית הספר לרכיבה באיפונה מאפשר לימוד או שיפור חווית ומיומנות הרכיבה בהתאם לרמת הידע של הרוכבים בתחום.

 

במסגרת חוגי הרכיבה תלמדו:

• להכיר את הסוס ואופן הטיפול בו

• להכיר את ההתנהלות עם הסוס ושפת הגוף שלו

• לימוד רכיבה בהתאם לרמתכם ואופן התקדמותכם

שיעורי הרכיבה הראשונים, ינתנו באופן פרטי (מדריך אחד ורוכב אחד וסוס אחד) ולאחר מכן, בהתאם לרמת ההתקדמות של הרוכב ושליטתו בסוס, תינתן האפשרות להמשיך ולרכב בקבוצות קטנות.

לאחר רכישת מיומנות מספקת תינתן לרוכבים במסגרת החווה, האפשרות לטיולים מחוץ לחווה, עם מדריך. שיעורי הרכיבה כוללים לימוד מקצבי הרכיבה השונים, שליטה בסוס תוך ביצוע תרגילים שונים וגם שיעורי אורווה ושיעורי ממשק לטיפול ולימוד עולם הסוסים.

בחוות איפונה שמים דגש על בטיחות. הלימוד כולל גם את כללי ההתנהגות בהתנהלות עם סוסים בחווה וברכיבה. לאורך כל השהייה בחווה יש הקפדה על כללים אלו.

 

"רכיבה היא האומנות של שמירת הסוס בינך ובין הקרקע" (מקור לא ידוע)