רכיבה טיפולית היא שיטת טיפול המשלבת מרכיבים חינוכיים, פסיכולוגיים ושיקומיים באמצעות סוסים. קהל היעד של הרכיבה הטיפולית הוא ילדים, מתבגרים ומבוגרים

בעלי לקויות, נכויות או הפרעות רגשיות בכל הרמות. ליחס הנרקם עם בעל החיים תפקיד תמיכתי חשוב. חוויות הרכיבה הטיפולית מתורגמות לעולמות התוכן השונים בחייו של המטופל, כאשר המטרה היא השגת התפתחות במישור האישי והחברתי. הטמעת התכנים הטיפוליים מושגת באמצעות מגע ישיר עם בעל החיים, טיפול בסוס, הדרכתו בביצוע תרגילים שונים ועבודה באורווה.

לאורך השנים ידוע כי הסוסים, חיות בעלות כוח סבל רב וסיבולת יוצאת דופן. הם תומכים ללא לאות, בעלי נכונות לעזור, מסורים ונאמנים, ידידותיים ומלאי רגש ויודעים לתמוך מכל הלב. יש הטוענים שלסוסים יכולת לחוש בנסתר ולזהות את כוחותיו של האדם הניצב מולם. כחיה שכזו הסוס הוא משתף פעולה אמיתי עם האדם ועוזר לנו ללמוד להתגבר על קשיים פיזיים ורגשיים. טבעי הוא שהסוס יתאים בצורה הטובה ביותר לטיפול בבני אדם.

רכיבה טיפולית משמשת לטיפול במגוון קשיים ולקויות. הרכיבה הטיפולית משפרת יכולות מוטוריות וסנסוריות בילדים ומבוגרים וניתן בעזרתה לטפל במגוון מצבים פיזיים, בתסמונות רגשיות והפרעות תקשורת

במהלך שיעורי הרכיבה הטיפולית לומדים התלמידים שיווי משקל על סוס, הליכה, רכיבה, קואורדינציה וחיזוק שרירים, פיתוח קשר רגשי עם הסוס ולא פחות חשוב תחושות של הנאה וביטחון עצמי.

רכיבה טיפולית על סוסים היא חלק מסל הבריאות, מוכרת ומסובסדת על ידי כל קופות החולים בישראל. חוות איפונה עובדת, נכון להיום, עם קופ"ח כללית, מאוחדת ולאומית.

בחוות איפונה נמצא צוות מדריכי רכיבה טיפולית מנוסה ומקצועי הידע להתאים ולתת את המענה הנכון לכל מי שהרכיבה הטיפולית יכולה לסייע לו. המקום, האווירה והמתקנים והציוד בחוות איפונה שהנם ברמה הגבוהה ביותר, מאפשרים חווית טיפול, למידה והנאה ברמה גבוהה.

 

"הוא יודע מתי אתה שמח, הוא יודע מתי אתה מרגיש טוב, הוא יודע מתי נוח לך, הוא יודע מתי יש לך ביטחון, ותמיד הוא יודע מתי יש לך גזר"(מקור לא ידוע)